Schepen
Kristof Sels

We plaatsen onze gemeente in het kader van citymarketing nog meer in de kijker.



Toelichting

G

Kwaliteit

Het citymarketingplan dat opgemaakt werd voor de periode mei 2021 - januari 2022 is dus sinds mei volop in uitvoering. Volgende stappen zijn gezet, hieronder opgelijst per deelaspect van het plan:

  1. Herwerken gemeentelijk infoblad 
  • De dienst communicatie zal in samenwerking met de firma Atelier per twee een nieuwe  lay-out uitwerken voor het infoblad.  Doel: tegen de uitgave mei-juni 2022 moet de nieuwe lay-out uitgerold zijn.
  • De naamswijziging en aangepaste cover werden goedgekeurd door het college. 

2. Uitwerken campagnebeelden: 

  • Drie campagnebeelden werden uitgewerkt (telkens werd een andere kerneigenschap van onze gemeente belicht) en gepubliceerd in Uw Gemeente (begeleid door een meer uitgebreid artikel).
  • We gebruiken deze campagnebeelden steeds breder via andere communicatiekanalen (leerproces dat verder gezet wordt).

3. Vastleggen en consequent gebruik van hashtags:

  • Het gebruik van vaste hashtags werd bekrachtigd door het college.
  • Communicatie naar gemeentepersoneel van deze hashtags is gebeurd.
  • Consequent gebruik van de hashtags in gemeentelijke communicatie.

4. Uitwerken merchandising (betalend - gratis - materiaal voor aankondiging en aankleding evenementen):

  • De werkgroep herwerkte het welkomstpakket nieuwe inwoners. Dit pakket werd uitgedeeld tijdens het onthaalmoment nieuwe inwoners op 2/10/2021.
  • De werkgroep werkte een aanbod betalende merchandising uit dat in verkoop ging in november. 

5. Citymarketing verweven in bestaande activiteiten / evenementen:

  • Het onthaalmoment nieuwe inwoners werd herwerkt: de uitnodiging werd grondig herzien, het geschenk werd bijgestuurd en de speech van de burgemeester werd opgebouwd rondom de drie kerneigenschappen van SKW.
  • De Katelijnse Keien werden voorbereid en de drie kerneigenschappen werden erin verweven. Ten gevolge van de coronapandemie kon dit evenement niet doorgaan, maar zal later in het voorjaar 2022 hernomen worden.  
  • De eerste gesprekken werden opgestart om te bepalen hoe het citymarketing-verhaal ingezet kan worden tijdens de Kadodderloop (oa. nieuw aanbod merchandising).

6. Informeren en begeleiden stakeholders.

  • Er werd een toelichting gegeven aan de gemeenteraadsleden.
  • De personeelsleden werden op de hoogte gebracht.

De aanpak voor citymarketing in 2022 werd uitgeschreven.

G

Tijd

Het citymarketingplan vermeldt een duidelijke en realistische timing die ons in staat moet stellen om gefaseerd de verschillende acties op te leveren.

G

Geld