Schepen
Jeroen Baeten
Kristof Sels

We bouwen een nieuwe fuif- en evenementenzaal met bibliotheek, jeugdhuis en conservatorium en creëren zo een aantrekkelijke publieke ruimte waarin onze inwoners elkaar kunnen ontmoeten, cultuur kunnen beleven, zich kunnen ontspannen en vorming kunnen volgen.



Toelichting

G

Kwaliteit

  • Januari t.e.m. april: beantwoorden vragen van kandidaten
  • 26 april: indiening integrale offertes door kandidaten
  • 5 mei: voorstelling offertes door de kandidaten
  • Mei t.e.m. juli: onderhandeling met voorkeurskandidaat door fysiek overleg en digitaal via vraag-antwoord documenten
    • 7 juni: overleg met voorkeursbieder en diensten
    • 30 juni: overleg BAFO met voorkeursbieder en diensten
    • 9 juli: overleg technieken met voorkeursbieder en diensten
    • 13 juli: intern overleg met diensten om offerte door te nemen
    • 16 juli: overleg met diensten en raadsman Stijn Knaepen om het contract door te nemen en tijdspad af te stemmen
  • Juni: de vraag van dienst openbare werken om de heraanleg van de weg toch te integreren in de offerte werd onderzocht, afgestemd met het college en doorgegeven aan de kandidaat. Zij pasten opnieuw hun offerte aan. 
  • Juli: vanuit ruimtelijke ordening komt er de vraag om de weg alsnog uit de offerte te halen omwille van een situatie die zich voordoet op het industrieterrein waarbij de weg zo snel mogelijk verlegd moet worden. Dit moet verder onderzocht worden.
  • Augustus: intern overleg met Stijn Knaepen over de eindofferte. De aanleg van de weg wordt uit de opdracht gehaald en zal verder uitgewerkt worden door Igemo. Er zijn nog enkele contractuele onduidelijkheden tussen de bouwfirma en de architecten. Stijn zal dit verder onderzoeken en ons adviseren (gaat over de erelonen voor de studiebureaus).
  • Oktober: het contract met de architecten en de aannemer is helder. Op het college van 11 oktober 2021 wordt het dossier gegund. Op 29 oktober 2021 is er op de toekomstige locatie van de zaal een persmoment en wordt het contract ondertekend tussen het bestuur en de architect en de aannemer.
  • November: op 10 november vindt een eerste overleg plaats met Igemo. Zij hebben de opdracht gekregen om het ontwerp op te maken van de definitieve weg, samen met de verlegging van de weg in de KMO-zone achter het perceel van de hal.
  • Januari 2022: op donderdag 13 januari vindt een infomarkt plaats voor de buurtbewoners. De buurtbewoners krijgen de kans om het ontwerp in te kijken alvorens de omgevingsvergunningsaanvraag wordt ingediend. Op 18 januari 2021 is de omgevingsvergunningsaanvraag ingediend.
G

Tijd

Het dossier werd gegund op 11 oktober 2021. De architecten zullen de omgevingsvergunningsaanvraag indienen in januari 2022 zodat de vooropgestelde timing zal behouden worden. De aannemer zal starten in juni 2022 (onder voorbehoud van alle vergunningen).

O

Geld